2015. február 21., szombat

Gyakran Ismételt Kérdések #1: Hideg van?

Röviden: nem. Bővebben: nem annyira.

Az utóbbi két hétben elég változó volt az időjárás, de az tény, hogy a nagy orosz zimáról lemaradtam (vagy még várnom kell rá, ki tudja, mit hoz még a március!). Amikor leszállt a gépem Moszkvában, bemondták, hogy vigyázzunk, -10 fok van, jujuj, de igazából egy értelmes télikabáttal nem probléma. Tudom, hogy otthon lassan tavasz van és csak estére hűl le mínuszokba a levegő, de azért mindenki fel tudja idézni, hogy azért a -10 nem egy vészes hőmérséklet (pláne télen, hú, micsoda extrém dolgok!). Na ez azóta még csak jobb lett, bár voltak hóeséses-szeles meg jó kis fagyos napok is, de például ezen a héten lazán bevállaltam a télikabát alá a póló-vékonypulcsi kombót (bár tudom, hogy alapvetően én nem vagyok fázós). Még közel se kellett bevetnem az innen-onnan karácsonyra, szülinapra kapott bundás zoknikat meg harisnyákat - bár a múlt hétvégén, amikor 2-3 órát sétálgattam és nézelődtem a városban, azért éreztem, hogy nem ártott volna.

1959-ben így látta a LIFE Moszkvát
(most azért kicsit menőbbek a rucik meg a sílécek is).
Az utóbbi napokban még olvadt is egy kicsit, bár ezt a járdák mellett felkotort hókupacokon nem nagyon látni, de az utak és maguk a járdák tiszták a legtöbb helyen. Egyedül a mi kis kollégiumi utcsácskánk járdája egy kész életveszély: senki se kaparta le róla a havat, ezért konkrétan egy minimum ötcentis, göröngyös jégpályává fejlődött a járda. Amíg még volt egy kis hó, oldalt el lehetett rajta lépegetni, de most a jobb idővel nemcsak én, de hál' istennek az oroszok is csak úgy tudtak lépkedni, mint valami fogyatékos pingvinek. De például tegnap úgy olvadt meg ez a szakasz is, hogy már nem csúszott. Most épp nulla fok van, süt a nap, szóval lehet, még plusz fokok is lesznek napközben.

Én persze nyilván mára terveztem be az "itthon maradok, rendezem a jegyzeteimet, takarítok, sütök-főzök" napot. Remélem, holnap is ilyen szép idő lesz, mert maszlenyica vasárnapján minden parkban van valami mulatság, amit csak meg kéne nézni. Mindenesetre van harisnyám, de azért süthetne kicsit még holnap is a nap.

Mondjuk ami még érdekes, hogy csak egy-két napja fedeztem fel, hogy a kolim melletti tesis koli mögött van egy korcsolyapálya, ahol egész sokan elszórakoztak délután-estefelé. De ami igazán tetszik, hogy a város random pontjain egész sok olyan emberrel találkozni, akinek a kezéből sílécek kandikálnak ki. A koli mögötti jó nagy focipályán tegnapelőtt körbe-körbe síeltek is az emberek, elég mókás volt. Na, ez az, amit otthon tényleg nem nagyon látni a napfény városában.

UPDATE: 
Most rakták ki az orosz Facebook-ra (vkontakte.ru / vk.com), hogy "észrevétlenül belopózott a tavasz". Hát, tényleg szépen süt a nap amúgy.

Időjárás február 21-én kora délután.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése