2015. február 19., csütörtök

Templom- és freskónézőben

Богоматерь Владимирская
Igen, a héten igencsaknagyon elfoglalódtam (de hát kellett ez nekem, ha már annyira nem tudok itt kint megülni a fenekemen, hogy már most mindenféle külföldi pályázatokra török, hogy a következő szemeszterben is legyen miről blogolni!), így kicsit elmaradtam a beszámolókkal. De ami késik, az ugyebár nem múlik. Főleg hogy itt kint hosszúhétvégének nézünk elébe, hétfőn férfinap lesz (hadsereg napja, haza védelmezőinek napja stb.), nincs tanítás, ráérek majd blogolni (már amikor nem a maszlenyicán leszek - na de majd erről is később).

Szóval a hétvégén kis városnézésre adtam a fejem: elmentem az Uszpenszkij szaborba, ahol a leghíresebb orosz ikonfestő, Andrej Rubljov freskói is fennmaradtak, illetve a híres-neves ikon is.

Sajnos bent nem lehetett fényképezni, pedig igazán ámulatra méltó a hely (mondjuk minden pravoszláv templom ilyen, az ember csak kapkodja a fejét a rengeteg freskó, ikon, csillámló-villámló gyertyatartó, csillár meg momunentalitás közepette). Főleg ahogy egyes részeken ott vannak a több száz éves freskók, miközben a többin látszik, hogy épp most újították fel.

Hangulatkeltésnek pár videó:

Itt főleg kívülről lehet megcsodálni (bár ekkora hóban őszintén nem fedeztem fel ezeket a kis ösvényeket ilyen szépen, de tény, hogy ott vannak - most inkább erre hasonlít a látvány):


És még itt van egy, aminek a felénél el lehet kapni pár részletet azokból a híres, régi-jó freskókból is (a néni karattyolása ne izgasson senkit):



UPDATE: És hogy néznek ki jelenleg:

A Szabornaja tér hóbuckái mögül
(nem ilyen nagyok azok a hóbuckák aézért, csak emelett jobbra pont van egy lépcső, azért, no.)
És hátulról a parkból így néz ki a dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése