2015. február 6., péntek

Utazás 2/3: Tömegközlekedjünk Moszkvában á lá málhás szamár

Jelentem, mesteri tervem sikerült. Igen, bebizonyítottam, hogy lehet a minimum 12 (maximum 15 vagy több) milliós orosz fővárosban úgy tömegközlekedni, hogy húzol magad után egy 20+ kilós bőröndöt, hátadon a laptopodat (és az életedet) tartalmazó hátizsák, válladról meg lóg még 10+ kilónyi ruha és tusfürdő és egyebek. Bár azért meg kell valljam, akármilyen csodadezodor is kevés ehhez, bizony megizzadtam a végére (meg a kezdetére köbö, de sebaj).

Az Aeroexpressz a Kijevszkaja állomásig visz el 35 perc alatt – persze a vlagyimiri vonat nem a Kijevszkij, hanem a Kurszkij vonatállomásról indul, ergo jöjjön az a híres-hatalmas moszkvai metróhálózat. Szerencsére megkaptam az instrukciókat, hogy a körgyűrűn (кольцовая линия – a térképen a barna köröcske) kell mennem. Úgy voltam vele, hogy ja, a metrónál meg a vonatállomásnál is csak van már mozgólépcső, csak nem kell mindent föl-le cűgölni – hát csak majdnem. Persze, van mozgólépcső, de azért ahhoz és az után csak beraknak néhány lépcsőfokot, amit csak meg kell mászni a nagy rakat bőrönddel. Szerencsére a kritikus pontokon csak előkerült a híres moszkvai férfiak segítőkészsége, egyszer egy bácsi kocogott fel a bőröndömmel (olyan sebességgel, hogy hirtelen azt hittem, el is akar futni vele), másodszor meg a metróról segítette le a bőröndömet egy srác, akinek aztán megköszöntem és otthagytam, pedig nem kellett volna, mert utána még jött egy lépcső, aminél jól jött volna a segítsége. Na sebaj.

Amúgy ha már a híres moszkvai metró, hát a bőröndöktől izzadva és lihegve nem igazán az volt az első dolgom, hogy körbebámészkodjak, de amennyit láttam belőle, az tényleg igazán nagyon faintos volt, meg kell mondjam. Minden megállóban külön-külön monumentális atmoszféra, de a metrón belül meg úgy érzi magát az ember, mintha csak Pesten lavíroznék egyik megállóból a másikba (bár ez már menőbb-csinibb metró volt, villogott, hogy épp melyik megálló következik meg minden, szóval nem a jó öreg kék szovjet metrókocsik voltak, legalábbis épp ezen a vonalon nem). Azt amúgy nem tudom, hogy a körgyűrűnek jó irányába mentem-e, de igazából mindegy, mert erre is, arra is épp hat megálló a Kurszkij.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése